رویاهای من

با تو سخن می گویم...

رویاهای من

با تو سخن می گویم...

دوست داشتن

دوست داشتن مثل چسب زخم می مونه؛ اگر کنده شد، برای بار دوم هرگز نخواهد چسبید.

ادامه سفر به عمان - بخش دوم

در شهر مسقط تنها یک فرودگاه وجود دارد که متخص پروازهای داخلی و خارجی است. فرودگاهی تقریبا کوچک اما تقریبا تمامی پروازهای خوب دنیا را در خودش جا داده. به هیچ عنوان اجباری برای حجاب زنان نیست و افراد غیر اتباع آزاد هستند و نیازی نیست که پوشش کامل داشته باشند. تنها فرق کشور عمان در مورد اسلام هم همین که نیازی به حجاب اجباری نیست. ولی خوب من به عنوان یک فرد مسلمان که از ایران به عمان می رفتم زیاد جالب نبود که بی حجاب باشم. بنابراین در تمام مدت حجاب را رعایت کردم. زیر مردم بومی عمان کاملا مذهبی و خواستار حجاب هستند. بنابراین افراد هندی، پاکستانی و ... بودند که می توانستند بدون حجاب و پوشش اسلامی به راحتی و آزاد رفت و آمد کنند.

شهر مسقط زیباست. خیابان زیبایی در مسقط وجود دارد که بنام سلطان قابوس مذین شده است و دارای درختان خرما است و بسیار بسیار تمیز است. تقریبا می توانم بگویم که در هیج جای عمان جای کثیفی نخواهید یافت مگر اینکه هندی ها در اکثریت باشند البته پاکستانی را هم از قلم نندازیم.

پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه در کنار هم قرار دارند و پارکینگ های متوقت و چند روز توقف وجود دارد که بصورت الکترونیکی است و کارمندی در آنها نیست و هزینه پارکینگ ها به راحتی قابل پرداخت است. (الله اکبر چقدر شبیه ایرانه !!!!)


ماشین کرایه آخرین مدل ها اتومات البته به راحتی در فرودگاه در اختیار شما گذاشته می شود. امنیت جامعه بسیار عالی است. در شهر مسقط چند منطقه صنعتی وجود دارد که مردم نیازهای صنعتی را از آنجا تهیه می کنند که البته مدرن نیست و نیاز به رسیدگی دارد و مطمئن هستم سلطان قابوس به آنها رسیدگی خواهد کرد.

هتل ها از 3 ستاره شروع می شود و با توجه به امکانات اضافه قیمت آن بیشتر خواهد شد. حتی هتل های لاکسچری در حدود 250 ریال عمان به ازای هر شب با دیسکو و کازینو نیز در اختیارتان است و بخاطر همین است که گردشگران خارجی به عمان سفر می کنند.

کمترین نرخ و شاید مناسب ترین نرخ از 30 ریال عمان شروع می شود و تا 300 ریال در فصل های مناسب گرانتر نیز خواهد بود. من در هتل سفیر اینترنشنال برای سه شب اقامت داشتم .

اینترنت در تمامی جاهای کشور عمان جوابگو بود حتی در معادن که دسترسی محدود بود اما امکانات خوبی داشت.

رانندگی بسیار قانونمند مردم عمانی که براستی مرا متعجب کرد. برای مثال کسی که می خواست از پارکینک خارج شود در اولویت بود البته این رفتار بقیه مردم بود که رانندگی خوب را می توان در این کشور تجربه کرد.

شاید دلیل اصلی این قانونمند بودن عمانی ها، جریمه های سنگین شرطه یا همان پلیس بود که خلافی را در سطح پایین نگه داشته است. من به زحمت پلیس در خیابانها دیدم زیرا مردم براستی قانون را رعایت می کردند. البته بودند کسانی که به دست پلیس ادب می شوند.

ساخت مساجد بسیار باشگوه از دیگر خدمتهایی بود که سلطان قابوس در این کشور داشته است. کشور عمان کشور سرسبزی نیست و تنها بندر صلاله در جنوب عمان است که در ماههایی از سال مثل جولای سرسبز و شمال ایران است. اپر قصد سفر به بندر صلاله دارید برای تفریح جولای بهترین زمان است البته حتما با ماشین شاسی بلند و قدرتمند زیر جاده های گل آلود و سختی دارد در فصول بارانی. که البته همه عمانی ها در این ماه به صلاله می روند برای تفریح و خوشگذرانی.

هتل در عربی فندق نام دارد.

من دیگه وقت نکردم که سری به سفارت ایران بزنم و با رایزن بازرگانی دیداری داشته باشم.

همانطور که قبلا عرض کردم بهترین مکان برای تبدیل ارز، صرافی ها هستند. هرگز ارز را در فرودگاه تبدیل نکنید که مبلغی را به عنوان کارمزد کم می کنند.

در همه جای شهرها هایپرمارکت وجود دارد که همه نیازها را می توان از آنجا تهیه کرد که اکثرا هم خارجی است و عمان از خود چیز ی برای تولید ندارد و بیشتر وارد کننده است.

واحد ارزی ریال عمان واحد سوم دنیاست بعد از کویت و بحرین. در کنار بندر مسقط می توان چندین پالایشگاه نفتی را مشاهده کرد. دریای عمان بسیار زیبا و صد البته تمیز است. حتی یک برگ روی زمین نخواهید دید. براستی از تمیزی کشور عمان هر چه بگویم کم گفته ام.


منطقه ای به نام روی وجود دارد که بسیار زیباست و چند کشتی عظیم مسافربری در آنها پهلو گرفته اند. خیلی دلم می خواست یک سفر دریایی طولانی با این کشتی های کروز داشته باشم. اما ...

وجود پارکینگ های خوب شما را از نگرانی در خواهد آورد. در کشور عمان هرکز نگران پارک خودرو نباشید مردم به اندازه کافی مهربان هستند.

در خیابانها اکثرا خارجی دیده می شود که یا برای عمانی ها کار می کنند و یا برای گردش آمده اند. جمعیت کشور عمان و فقط عمانی در حدود 3 میلیون نفر است و بقیه اتباغ خارجی هستند.

یادم رفتم بگویم در هنگام سفر حتما ویزای خود را پرینت بگیرید و در زمان کارت پرواز نشان دهید در غیر انصورت اجازه پرواز ندارید. در فرودگاه مسقط نیز در قسمت هویت شناسی نیز باید ارایه دهید که مشخصات ویزا را در پاسپوتتان درج کنند.

آقایی که در قسمت تشخیص بود به عربی پرسید که عربی می دانم یا نه ؟به انگلیسی  گفتم نمی دانم ولی خیلی دوست دارم یاد بگیرم. پلیس ها رفتار خوبی با خارجی ها دارند و حداکثر کمک را ارایه می دهند. به رشوه گیری و رشوه دادند به شدت برخورد می شود. میزان اختلاس در حد صفر قرار دارد. (الله اکبر چقدر شبیه ایرانه ؟؟!!!) کسی حقوق 200 میلیون تومانی نداره@!!!!!!!

پلیس زن و پلیس مرد هم علاقه خیلی زیادی به پادشاه سلطان قابوس دارند و زیاد به مسایل خانوادگی هم کاری ندارند. اصلا نمی دانند پادشاه چند فرزند دارد. زیرا از همه لحاظ تامین هستند.

همه عمانی ها دارای شغل و نصب هستند و حتی یک نفر هم به عنوان تکدیگر نخواهید دید. (چقدر شبیه ایرانه؟!!!)

تمامی عمانی ها دارای ماشین های خوب و بروز دنیا هستند مثلا کمترین مبلغ ماشین 2016 از 6 هزار دلار شروع میشه تا کورت و ... رسم و رسومات ازدواج هم تقریبا شبیه ایرانی ها است و بسیار سنت گرا هستند.

روز عزا در کشور عمان تنها متخص به روز رحلت پیامبر (س) و روز عزای دیگری نیست. روزهای تعطیلات عید قربان و عید فطر یک هفته نیز وجود دارد. چند روز هم روز کشور عمان هم هست. مردم عمان با ایرانی ها خوب هستند . پیشینیه این رفتار خوب به زمان جنگ در منطقه ظفار بر می گردد.

نبود آب از دیگر مشکلات کشور عمان است. نمی دانم چرا تا کنون در این مورد سرمایه گذاری نشده است. آب معدنی به وفور وجود دارد. آب های منازل هم آبهای زیر زمینی و آب دریاست که قابل شرب نیست. اما مشکل اساسی وجود ندارد چون آب معدنی قیمتی ندارد.

آب و هوای کشور عمان در فصل پایانی سال میلادی خوب و خنک است اما در ماههای دیگر سال بشدت گرم و خشک است. در کنار دریا نیز بشدت شرجی است.

انرژی برق در این کشور زیاد است. مصرف آن بسیار بالاست در واقع اگر این هم نبود عمان جای زندگی نبود. تمامی مال ها و پاساژها بسیار خنک است و برندهای مهم دنیا در آنها دیده می شود.

غذاهای متنوع که از خوردن آن سیر نخواهید شد. از غذاهای هندی گرفته تا غذاهای آمریکایی و اروپایی. وجود رستوانهای خیلی زیاد این کشور را زیبا کرده است. از 1 ریال عمان غذا بود تا 5 ریال. KFC و مک دونالدز تنها جاهایی بودند که من می توانستم غذا بخورم. زیرا دائقه ام بیشتر سازگار بود تا غذاهای هندی و ...

غذاهای فوق العاده خوشمزه. جای همه خالی.

میوه ها همه وارداتی و گران هستند مپلا سه تا پرتقال را 1 ریال خریدم. یا پنج موز رو 3 ریال خریدم. هر دفعه برای خرید می رفتم حدود بیست ریال خرج می کردم. برای مدت سه هفته که البته بیشتر آن را مهمان بودم حدود 3 هزار دلار هزینه شد.

اصلا به فکر خرید لباس نباشید زیر اکثرا عمانی است و سایز آنها به ما نمی خورد. خرید تعدادی چای ساخت و تولید و شاید فقط بسته بندی عمان خریدم که شبیه کله مورچه ای بود. ادکلن ها بسیار گران و عودهای مخصوص را فراموش نکنید سعی کنید یکی به شما هدیه بدهد. یکی از مشتریان شرکت به من یک ادکلن زنانه و عود خوش بود هدیه دارد که البته طعم زعفران را قبلا به ایشان داده بودم. یک بسته زعفران نفیس ایرانی هدیه دادم.

شهر مسقط برای دفاتر مرکزی شرکتها مناسب است و می توان با قیمت مناسب اجاره کرد.

وجود خیابانهای تمیز و بزرگ  شما را به رانندگی مطلوب نزدیک می کند. برای این سه روز راننده گرفتم. اما در شهر دیگر ماشین گرفتم و خود رانندگی کردم.

در شهر مسقط من به هدفم نرسیدم. بنابراین شهر مسقط را به مقصد شهر نزوی ترک کردم.



ادامه دارد....




سفر به عمان - 1395

سفر تجاری به کشور عمان - بخش اول


بر اساس نیاز شرکت به کشور عمان سفرکردم. چقدر خوبه هر کی هر سفری می ره تجربیاتش رو در اختیار بقیه بزاره.

تو اینترنت خیلی تلاش کردم اطلاعات بگیرم اما نبود. بنابراین ترجیح دادم تا تجربه کنم.

هر ریال عمان برابر 9200 تومان ایران

هر 500 دلار آمریکا 192 ریال عمان RO

بهتره بدونید که بهترین پرواز به عمان با عمان ایر یا همان طیران العمانی هست که رفت و برکشت در حدود 1 میلیون 600 هزار تومان میشه. بهتره از طرفه عمانی ویزا بگیرید که نیازی به ضمانت و پروسه طولانی آژانسها برای خالی کردن جیب شما طی نشه. من ویزای اکسپرس رو توصیه می کنم که در حدود 30 ریال عمان هزینه داره و طرف عمانی از طریق اداره پلیس یا رویال پلیس عمان، دریافت می کند.

شهرهای مهم عمان عبارت است: مسقط، صلاله، نزوی، صحار، صور و البریمی که نزدیک مرز امارات متحده است.

فاصله زمانی پرواز از تهران به مسقط 2 ساعت و 50 دقیقه است و به محض ورود به هواپیما با استقبال گرم مهمانداران تقریبی روسی روبرو می شوید. به طور معمول در کشور عمان، زنان عرب به کار گمارده نمی شوند و بیشتر در خانه بسر می برند.

دانستن حداقل زبان انگلیسی کارتان را بخوبی راه اندازد. عمان از سه ملیت تشکیل می شود عمانی، هندی، فیلپینی و تا حدودی ترک

تمامی کارگران، عمال و غیره هندی، پاکستانی، فیلیپین و شاید ترک باشند. ولی عمدتا هندی هستند و میشه گفت بعد از مدتی هندوستان دوم کشور عمان خواهد بود.

نرخ بنزین بطور معمول ممتاز و عادی است. 1450 تومان هر لیتر بنزین ممتاز یا همان سوپر است.

بهترین محل برای تبدیل ارز بیرون از فرودگاه است.

بهترین محل برای کرایه اتومبیل اگر قصد دارید خودتان رانندگی کنید و مثلا چند روز داشته باشید خود فرودگاه است. با کمترین نزخ مثلا اتومبیل سانی نیسان 13 یا 15 ریال عمان است.

راننده پیدا نخواهید کرد که شما را همراهی کند پس بهتر است قبل از سفر نسبت به تهیه گواهینامه بین المللی در تهران واقع در خ آزادی بین بهبودی و خ خوش که در عرض ده دقیقه صادر می شود، اقدام کنید.

من مجبور شدم سه روز اتومبیل با راننده که به سختی پیدا شد و به ازای هر روز 50 ریال عمان برابر با حدود 460 هزار تومان پرداخت کنم. اما برای بقیه مدت حدود دو هفته خودم رانندگی کردم.



ادامه دارد


خبر


خبر




خبر



خبر




سه کتاب در دست تالیف رو به  اتمام است.



دنیای مجازی


سلام



گاهی اونقدر سرم گرم زندگی تکراری هستم که فراموش می کنم یه دنیای مجازی در انتظارمه تا حرفهایی برای گفتن داشته باشم.





به آرزوهای قشنگتون برسین ...



رویا

دیازپام

هیـچ میدانـی؟
جای "عزیزم غصه نخور"های تو را
دیازپام گرفته؟

مرد نداریم


این روزها دیگر مردی نیست. دنبالش نمی گردیم. او گم شده در مثلث برمودای زمین...

خاطرات کودکی ام

سلام به همه خوبان


این چند روز در غم از دست دادن مادر بزرگم؛ تنها بازمانده خاطرات کودکی ام به سوگ نشسته بودم.

خدا رفتگان همه را بیامرزد.

تنهایی

باید پذیرفت

تنهایی رسم ساده ایست

که به راحتی سراغت می آید

اما سخت از وجودت رخت می بندد